Tuesday, June 24, 2008

JANGAN PANDANG REMEH,

syibli..mu baco doh ko surat kobar hari ni..?pertanyan kawan pada ana.aku tok baco lagi la.bakponya?mu gak eh..sia2 yah ado leptop..aloh..sedap lalu mu klu mampuh aku..hahaha..gurauan kawan untuk ana. bukok berita harian pah tuh baco.aloh la..mu royak la lalu ko aku.keh mudoh.malah aku..baco sendiri.. ho lah2.pah nih aku baco lah.
alhamdulilllah..ana bersyukur kepada ALLAH kerana negeri kelahiran ana telah menjalankan satu lagi kebaikan untuk rakyat..tahniah kerajaan negeri kelantan dibawah pempinan TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT..kebaikan untuk wanita islam.di mana salah satu perkara yang membezakan antar muslimah islam dengan wanita bukan islam.. majlis perbandaran kota baru telah berkuatkuasa supaya semua muslimah menutup auarat,tidak boleh pakai gincu,tidak boleh pakai baju ketat.kena pakai sarung kaki..kena pakai tudung tutup dada.dan untuk wanita bukan islam pula.mesti memakai baju yang bersopan.
muslimah dan wanita mesti bersyukur kerana ada orang yang mengambil berat tentang mereka. dan menjauhi mereka dari pada dosa,jauhi mereka daripada terjebak dengan maksiat.

tidak kurang jugak ada yang mengutuk usaha kerajaan negeri kelantan ini sebagai usaha yang remeh temah.peraturan yang jumud.tak mengikut trend. kalau pun berjaya mesti usaha yang remeh temah je.. kepada yang beranggapan begitu.ingat lah azab ALLAH sedang menanti anda.kerana anda telah mempersendakan hukum ALLAH.

mari lah kita sama2 memberi sokongan kepada kerajaan kelantan supaya usaha ini berjaya dan menjadi contoh kepada kerajaan negeri2 lain supaya mereka turut serta dalam usaha yang murni ini.

0 comments: